Recent Posts

2009. október 21., szerda

A juhtúrós és a krumplis pogácsa házassága


Fogyókúrázók ne olvassák tovább! Kivéve esetleg a hozzám hasonló mazohisták, akik szintén főzőműsorokat néznek és recepteket olvasgatnak még fogyókúra alatt is :)
Nemrég mennyei juhtúrós pogácsát sütöttem ala' Horváth Ilona. Ezt a receptet kereszteztem egy krumplis pogácsa receptjével, hogy még könnyedebb legyen. A juhtúró és vaj mennyiségét figyelembe véve talán nem a legjobb szó, de mégis :)
Rögtön dupla mennyiséget készítettem, mert kiderült, hogy fagyasztás után, pár perc alatt frissen sült pogácsákat kapok ismét. Igaz legutóbb ezt csupán 20 apró pogácsán tesztelhettem. Na de most!
A krumplit megfőztem, az élesztőt elkevertem a langyos, cukros tejben. A vajat elmorzsoltam a liszttel, hozzáadtam a juhtúrót, a pépesre tört, főtt krumplit, a tojásokat, a zsírt, a sót és végül a felfuttatott élesztőt. Jól összedolgoztam, majd letakarva kelesztettem 5-6 órát.
Ekkor lisztezett gyúrótáblán átdolgoztam, hajtogattam, majd 2 cm vastagra nyújtottam és egészen kis pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A múltkor vékonyabbra nyújtottam, de a 2 cm határozottan meggyőzőbb.Megkentem a tetejét egész tojás és tojássárgája keverékével, amibe alaposan elkevertem a pirospaprikát, majd megszórtam szezámmaggal. Közvetlen sütés előtt mégegyszer átkentem a tojásos keverékkel és 180 fokos sütőben 18 perc alatt készre sütöttem.




Hozzávalók ( dupla mennyiséghez ):


60 dkg vaj
60 dkg juhtúró
40 dkg fött burgonya
120 dkg finomliszt
7 dkg élesztő
1,6 dl tej
2 tojás
5 dkg libazsír
3 ek só
szezámmag
tojás
1 mk pirospaprika

0 megjegyzés: