Recent Posts

2010. június 2., szerda

Kókusztejes ragacsos rizs mangóval



A Csillagánizsban Segal Viktortól ismét tanultam egy fantasztikus fél óra alatt elkészíthető desszertet. A korábban bemutatott legújabb szerelemmel, thai mangóval tálaltuk. Nálam eper is került mellé. Nem mintha nem lett volna tökéletes nélküle is, de ha már egyszer fúzió..!
A ragacsos rizs kifejezéstől nem kell megrémülni, mert nem egy émelyítő édességről van szó, a név inkább az étel állagára utal. Azon biztos senki nem lepődik meg, ha az mondom Ázsiában 3-szor annyi rizst fogyasztanak, mint nálunk, vagy akár bárhol a világon. Sok ázsiai nyelven táplálékot jelent a rizs szó. Az viszont szinte felfoghatatlan, hogy kb. 4000 fajtája létezik! Ez a típus gondolom azért is annyira népszerű Ázsiában, mert elkészítés után könnyedén ehető pálcikával, vagy akár kézzel is. Bár lehet, hogy a pergős rizs köret vagy egy olasz rizottó elfogyasztása pálcikával nekik nem is okozna akkor problémát, mint nekem?! :)
A rizst be kell áztatni minimum 2 órával felhasználás előtt. (Ezt a rizst 600 Ft/kg-s áron lehet kapni pl. a beszerzési helyeim menüpont alatt található Thai boltban) Egy vastagabb aljú lábosba teszem a leszűrt rizst, hozzáöntöm a kókusztejet, a cukrot és a sót. Nagyjából 20 perc alatt, időnként alaposan megkeverve készre főzöm. Én elsőre ehhez a mennyiséghez, csak 450 ml kókusztejet tettem, aztán később még fokozatosan hozzá kellett adagolnom 300 ml-t. Ha valaki hígabb tejet kap, akkor elegendő kevesebb is.
Közben egy száraz serpenyőben megpirítottam a szezámmagot. 
A kész rizst egy tányérra halmoztam, a tetejére mangócsíkokat és epret tettem és végül megszórtam szezámmaggal. 
Melegen, langyosan, hidegen egyaránt mennyei. És bár hasonlít a mi tejberizsünkhöz, de sokkal könnyedebb. A kókusz és a mangó pedig egészen más ízvilágba röpít!






Hozzávalók:

300 g sticky rice ( thai 'ragacsos' rizs)
750 ml kókusztej
200 g cukor
pirított szezámmag
thai mangó
(eper )


0 megjegyzés: