Recent Posts

2009. június 2., kedd

Bodzaszörp



Engem is elért a bodzaszörp készítési láz. Hisz szinte mindenhol azt hallani, hogy : Hurrá, most virágzik a bodza! Bevallom én még nem döntöttem el, hogy szeressem-e, de gondoltam adok egy esélyt az általam gyártottnak, mert szerintem az eddig kóstoltak ill. készítettek mind a túlzott édességük miatt nem nyertek meg a bodzaszörp szeretők táborának.
Tamásom persze ismét túlzásba esett a hozzávalók tekintetében, bár az is igaz, hogy én sem fogalmaztam pontosan :) Csupán annyit mondtam, hogy sokat szedjen. De nem sikerült előre tisztáznunk, hogy kinek mennyi is a sok. Ezért nálunk nagyon bodzás lett a szörp.

Hozzávalók

min. 20 db bodzavirág (nálunk annyi, hogy tele lett az 5 literes üveg)
4 citrom
50 dkg cukor
50 dkg akácméz
30 g citromsav

A megmosott virágokat beletettem az üvegbe és rádobáltam az alaposan megmosott, felkarikázott citromokat. Vizet forraltam, lehűtöttem, de még melegen feloldottam benne a cukrot és a mézet. Mielőtt az üvegbe öntöttem még belekevertem a citromsavat.
Hűvös helyen, naponta megkeverve 5 napig érleltem. Leszűrtem és üvegekbe töltöttem.



0 megjegyzés: