Recent Posts

2009. augusztus 12., szerda

Padlizsánkrém


Mikor enyhült kicsit az időjárás és újra volt erőm bekapcsolni a sütőt elkészülhetett az idei első padlizsánkrém. Meg persze az is hozzájárult, hogy fel kellett avatnom a vadonatúj botmixerem és, hogy Ani néni, a kedvenc zöldségesem a piacon, örömmel újságolta, hogy megszülettek az első padlizsánjai és feltétlen vinnem kell belőle! :) Nem azok az egyen alakú, hatalmas zöldségek, mint amit általában venni szoktam, de kétségtelenül frissek és hibátlanok.
A megmosott padlizsánokat egy hatalmas húsos paradicsom társaságában megsütöttem. Nagyjából egy óra elteltével a paradicsom szépen "levette a ruháját", így kivettem és egy szűrőbe tettem. A padlizsánoknak még megszavaztam 20 percet, aztán a száruknál fogva ( vigyázat nem csak forró, de szúr is!!!) hideg víz alá tartottam őket pár másodpercre, majd fa késsel gyorsan kikapartam a belsejét és egy műanyag szűrőbe tettem a paradicsom mellé. Mindig igyekszem betartani, hogy csak fa vagy műanyag eszközöket használjak a padlizsánhoz, mert egyszer ki tudja miért, de eszméletlen keserű lett a kész krém. Talán a fém kés, talán nem csepegett elég ideig, sose tudom már meg. Minden esetre azóta csakis akkor érek padlizsánhoz fémkéssel, ha nyersen pucolom, vágom.
1 óra csepegés után az egészet egy tálba tettem, hozzáadtam az apróra vágott hagymát, belereszeltem a fokhagyma gerezdeket és az olajat lassan hozzácsurgatva pépesítettem. Sóztam, borsoztam és végül hozzáadtam a citrom levét is. Egy éjszakára letakarva hűtőbe tettem. Majonézzel dúsítva, vagy csak így "szimplán", friss pirítóssal és paradicsomszeletekkel
igazán klassz kis reggeli!


Hozzávalók:



3 nagyobb padlizsán
1 nagy, húsos paradicsom
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 citrom leve
0,5-1 dl olaj
só, bors

(majonéz)


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia. Holnap reggelire padlizsánkrém. Így hát gyorsan a régi recepteket megnéztem és hurrá lesz reggeli! én