Recent Posts

2010. január 5., kedd

Fokhagymás-citromos csirke rukkola pesto-s kagylótésztával


A rukkola az egyik olyan dolog ami nálunk megosztja az amúgy egységes családi ízlésvilágot. Én imádom, Tamásom viszont egyáltalán nem bánná, ha soha többé nem ehetne. Nem turkálja ki a tányérjából, de nem is kér repetát. Pár hete egy csajos estére pizzát sütöttem és rukkolát csipegettünk hozzá, de elég sok megmaradt és jobb ötletem nem lévén pesto-t kevertem belőle. A megmosott rukkolát összekevertem pirított fenyőmaggal, olívaolajjal, sóval, borssal és frissen reszelt parmezánnal. Egy üvegben, olajjal a tetején várakozott a hűtőben.
Anyutól kaptunk egy jól megtermett házi csirkét, amit bedörzsöltem sóval, borssal, kakukkfűvel és a hasát telepakoltam pucolatlan fokhagymagerezdekkel. Egy tepsibe tettem és köré pakoltam az alaposan megmosott és nyolcadokra vágott citromokat ( 1-2 darabot a fokhagymák mellé is betuszkoltam), majd az egészet megkenegettem puha vajjal és lefedve 160 fokos sütőben 1,5-2 órát sütöttem. Időnkét meglocsoltam a köré olvadt vajas-citromos pecsenyelével. A legvégén pedig fedő nélkül pirosra sütöttem.
Rukkola pesto-s, parmezános kagylótésztával tálaltam, de friss fehér kenyérrel és egy pohár száraz fehérborral is fantasztikus. A csirke olyan puha, hogy leesik a csontról, a fokhagymák krémesre sültek, a csirke bőre pedig ropogós. A citrom pedig remekül kiegészíti mindezt.

Hozzávalók: ( 4 személyre )

1 csirke
4-5 fej fokhagyma
3 citrom
só, bors
vaj

pesto
200 g rukkola
50 g fenyőmag
50 g parmezán
olívaolaj
só, bors

kagylótészta
parmezán

0 megjegyzés: