Recent Posts

2010. február 2., kedd

Thai rákleves

Mindenképpen szerettem volna megfőzni a Mautner Zsófi által kreált levest, amit a Csillagánizsban főztünk, de a mélyhűtőm csirke alaplével van tele, ahhoz viszont marhauszály leves kellene. Ezen kívül képtelen voltam elvonatkoztatni a kókusztejtől és a garnélától, így a thai tom yum goong, amit film esetén stílusosan a Sárkány bosszújának fordítanak:), leves receptjét módosítottam a szám ízére. De aki kéri, annak szívesen megadom azt a receptet is.
Az apróra vágott salotta hagymát megfuttattam az olajon, hozzáadtam a zúzott fokhagymát, a curry pasztát majd felöntöttem az alaplével. Beletettem a cirtomfüvet, amit háromba hajtogattam és megütögettem a húsklopfolóval előtte, a lime leveleket, a galanga szeleteket és felforraltam. Leszűrtem és ízesítettem halszósszal, barnacukorral és a lime-ok levével. ( Sót nem teszek bele, és az alaplé is teljesen só nélküli! A halszósz épp eléggé sóssá teszi.)
Kb. 10 perc alatt készre főzöm a rákokat benne és végül belekeverem a kókusztejet. Ezzel már csak rövid ideig főzöm, de semmiképp sem forralom fel. Frissen összevágott korianderrel és újhagyma karikákkal tálalom.
Meglehetősen csípős és igazán különleges aromájú pikáns leves, ami a kókusztej elhagyásával a hagyományos thai csípős savanyú rákleves.


Hozzávalók : ( 4 személyre )

2 salotta hagyma
2 szál ázsiai citromfű
1 kisebb galanga gyökér
9 kaffír lime levél
4 tk piros curry paszta
3 ek olaj
9 dl húsleves
6 dl kókusztej
2 lime leve
6 ek halszósz
2 ek cukor
1 csokor koriander 
1 csokor újhagyma

0 megjegyzés: