Recent Posts

2010. február 16., kedd

Valentin napi Crepe Suzette, avagy Bálintnapi Zsuzsanna


Valentin nap. Nem szeretném senki érzéseit megbántani, de én úgy érzem, hogy ezt már tényleg csak a virágosoknak és ajándékboltosoknak éltetik. De simán lehet, hogy csupán csak az én generációmba nem ivódott bele még kellőképpen ez az "ünnep". Mert szép dolog a szerelem, de az agyam eldobom mikor azt harsogják a reklámok, hogy : "Lepje meg kedvesét egy autóval/mobiltelefonnal/trópusi utazással!" Bár ha jobban belegondolok, egyáltalán nem bánnám, ha valaki meglepne egy Aston Martin-nal! :)  
Természetesen ezt az álláspontomat megosztottam életem párjával is és megbeszéltük, hogy mi nem csinálunk semmiféle felhajtást idén se. 
Ezek után mi sem volt természetesebb, mint hogy Ő meglepett egy Valentin napi mozival, én pedig a szombati palacsintasütésünk közepette készítettem pár szív alakú tésztát is, ami a vasárnapi desszert alapjául szolgált. Ennyit az elvekről! :)


Egy lábasban pirítgatni kezdtem a cukrot. Mikor már kapott egy kis színt hozzáöntöttem a frissen facsart citomlét, narancslét, a narancshéjat és pár perc múlva a vajat is belekevertem. A palacsintákat beletettem és a serpenyőben hajtottam négybe, hogy mindenhol érje a szósz ill. a szív alakúakat egészben tettem bele és picit összemelegítettem, majd még egy kevés likőrrel flambíroztam és lángolva tálaltam.

Hozzávalók:  ( kb. 16 db, sütő méretétől és palacsinta vastagságtól függően) 


tészta


200 g finom liszt
200 g vaj
60 g cukor
6 tojás
500 g tej
4 g só
olaj a sütéshez


3 narancs leve
1 citrom leve 
1 narancs héja
4 ek cukor
125 g sótlan vaj
Gran Marnier 







2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Ez tojásmentes palacsinta, és így jó, vagy sajtóhiba történt? Csilla

Caviar et Lentille írta...

Szia Csilla!

Sajtóhiba :) Javítottam. Köszönöm szépen!