Recent Posts

2009. november 1., vasárnap

Csupacsoki



A múlt héten Andi barátnőmmel moziba indultunk, de végül úgy döntöttünk elnapoljuk és inkább beszélgetünk. Így keveredtem be életemben először egy McCafé-ba, ahol volt szerencsém megkóstolni a csupacsoki névre hallgató mennyei sütijüket. Mivel szerelembe estem egy répatortával is, így örömmel konstatáltam, hogy lehet fél szeletet is kapni ebből a kalóriabombából. A répatorta felejthető volt, leginkább az émelyítő cukormáz dominált rajta. A csupacsoki viszont zseniális. Tényleg találó neve!
A hétvégén megpróbáltam reprodukálni. Nos, ki merem jelenteni, hogy az utánzat felülmúlta az eredetit. Legalábbis emlékeim szerint :)
Hogy el tudjam dönteni mennyire sikerült, meg kell kóstolnom újra! Esetleg a kettőt egymás mellé téve tesztelhetném? :) 
Egy továbbgondolt brownie-t sütöttem és csokimázzal vontam be.  A csokit gőz felett felolvasztottam, aztán apránként belekevertem a vajat és hozzáadtam a kakaót. A tojásokat habosra kevertem a cukor felével, majd apránként hozzáadtam a maradékot is. Hozzáadtam a tejfölt, a Baileys-t és a langyosra hűlt vajas-csokis keveréket. Végül a sütőporral elkevert lisztet kanalanként hozzákevertem. 
170 fokra előmelegített sütőben, kivajazott szélű és sütőpapírral bélelt tepsiben 40 percig sütöttem.  És most egy kerek piteformában sütöttem, de ajánlom a szögletes formát, mert akkor lehet kisebb, még könnyedén fogyasztható szeleteket is vágni.

Mikor majdnem teljesen kihűlt, bevontam a mázzal.  Ez lesz a végső döfés! :) 
A cukrot összekevertem a kakaóporral és a vízzel. Melegíteni kezdtem, majd belekevertem az olvasztott csokoládét, a mézet, az ecetet, a vanília eszenciát és mikor már egynemű masszát kaptam elkevertem benne a vajat és a tortára simítottam.

Hozzávalók:

tészta
6 tojás
30 dkg finomliszt
45 dkg porcukor
30 dkg vaj
3 ek (holland) kakaópor
20 dkg étcsokoládé ( 70%-os )
10 ek Baileys (elhagyható)
2,5 dl tejföl
1 kk sütőpor


máz
24 dkg porcukor
3 dkg kakaópor
20 dkg étcsokoládé ( 70%-os )
2 tk vanília eszencia
2 ek méz
9 dkg vaj
1 dl víz
1 tk ecet





1 megjegyzés:

ZsóFakanál írta...

Jól látom, hogy a liszt mennyisége kimaradt? Csak mert a leírásban szerepel... :)