Recent Posts

2009. július 7., kedd

Grill őrület

Nyár egyenlő grillezés. Apró szépséghibája van csupán ennek a tevékenységnek, nevezetesen az, hogy lakásban nehezen kivitelezhető. Az erkélyen meg állítólag veszélyes lenne tüzet rakni. Ki tudja miért? :) Pedig annyira szeretem a grillezett húsokat, halakat, zöldségeket, gyümölcsöket és persze a sajtokat. Szegény ember vízzel főz. Így történt, hogy mi egy elektromos grill sütővel próbáljuk előidézni a grill hangulatot. Eredetileg az erkélyt szemeltem ki erre a tevékenységre, de ezt gyorsán felülírta az özönvízszerű esőzés. Így maradt a konyha, ahol gyorsan kisütögettünk mindenféle finomságot, amit előzőleg bepácoltam, befűszereztem, vagy épp csak összevágtam. Fűszeres rizs, görög saláta és hűvös fehérbor társaságában ettük meg a sok finomságot.
A cukkinit és a padlizsánt karikára vágtam, szűrőbe tettem és besóztam, a vöröshagymát fél centis karikákra szeltem. A narancsszínű paprikákat cikkekre, az ananászt megpucoltam és karikákra vágtam. A húst már előző nap befűszereztem és grill olajba tettem. A gomolyát fél centis szeletekre vágtam és közvetlen a sütés előtt lisztbe, majd felvert tojásba forgattam.
A salátához uborkát, paradicsomot, paprikát, újhagymát és fetát daraboltam. Tépkedtem mellé jégsalátát, megszórtam oregánóval, kevés olívaolajat és pár csepp fehér balzsamecetet öntöttem. Végül dobáltam még rá pár szem kalamatát.
Nem volt egy bonyolult ebéd, de mégis rég volt részem ilyen ízkavalkádban. A Nagycsarnokban "lőttem" a házi gomolyát, amit ugyan egyáltalán nem volt egyszerű egészben tartani,de a grillezett ananásszal fantasztikus párost alkottak. A salátában lévő feta pedig a sült paprikával házasítva volt szenzációs ízélmény. A grill olaj pedig picit a konyhába varázsolta a kissé füstös, de mégis oly kellemes illatot, amit a szabadtéri sütögetéseknél érezhetünk.
A fotó kedvéért nem vártunk az evéssel az eső elálltáig, így a többit mindenkinek a fantáziájára bíznám :)

Hozzávalók

2-3 kis cukkini
2 kisebb hosszúkás padlizsán
2 nagy fej vöröshagyma
4 szelet karaj
1 kaliforniai paprika
1 ananász
20 dkg gomolyasajt
1 uborka
2 paprika
5 paradicsom
1 cs újhagyma
15 dkg feta
10 szem kalamata
grill olaj
grill vaj
fűszerek
liszt
tojás










0 megjegyzés: