Recent Posts

2009. július 24., péntek

Joghurtos padlizsán


A padlizsán nagy kedvenc nálunk. Ebben a hőségben igazán üdítően hat ez a végtelenül egyszerű, mégis nagyon finom étel. Még a strandra is vittünk magunkkal a hűtőtáskában és meg is volt az ebédre szánt focaccia kísérője.
A padlizsánokból most inkább hosszúkás, mint duci példányokat választottam, amiket először félbe, majd csíkokra, végül pedig kisebb kockákra szeleteltem. Alaposan besóztam és műanyag szűrőbe tettem, hogy kicsepegtessem. Közben egy másik szűrőbe egy tiszta anyagot fektettem és beleöntöttem a joghurtot, hogy a savó ki tudjon csöpögni belőle. Nálam még mindig a Cserpes féle a nyerő, de bármilyen jó a recepthez. Nagyjából 1-2 óra múlva picit leöblítettem a padlizsán kockákról a sót, aztán papírtörlővel felitattam róluk a víz nagyrészét. Meglocsoltam egy nagyobb tepsit olíva olajjal, beleszórtam a padlizsánokat, a tetejére is öntöttem egy kevés olajat, tettem mellé pár ág friss oregánót, betettem a sütőbe és egyszer megforgatva nagyjából 15 perc alatt puhára és pirosasra grilleztem. Egy tálba tettem, meglocsoltam egy citrom levével és hozzákevertem a fokhagymával és kevés fehérborssal ízesített joghurtot, az apróra vágott oregánót és egy kevés mézet. Másnapig a hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek. Kóstolgatás után megszavaztam még egy kis sót és pár csepp citromot.


0 megjegyzés: