Recent Posts

2009. július 29., szerda

Vacsorák hőség idején II.


Ez már egy tartalmasabb saláta, de jól lehűtve igazán üdítően tud hatni vacsora gyanánt.
Nálunk nagy kedvenc az ananász. Nem, nem a konzerv! Annak állítom, hogy nem sok köze van a valódi gyümölcshöz. Egyre több helyen lehet kapni gyönyörű példányokat, meglehetősen baráti áron. Akkor finom, ha még szép zöldek a levelei, külsőre inkább sárga, mint zöld és a titok: akkor pont jó, ha egy levelet a közepéből minden erőlködés nélkül ki tudunk húzni.
Ha sikerült a zsákmányállatot hazacipelnünk, akkor jön a legjobb rész, a hámozás, szeletelés. :)
Nekem sikerült beszereznem nemrég egy ananászhámozót. Sok felesleges butaságot sikerült már vennem, de ez viszi a pálmát! Először is egyedül nem boldogulok vele. Másodszor magammal kellett volna vinnem az ananász vadászatra, mert természetesen sikerült egy hatalmas darabot kiválasztanom. Tamásom találóan meg is jegyezte, hogy ez olyan szerkezet, ami méretre vágja az ananászt. És valóban! Az én gigantikus méretű gyümölcsömből hosszas szenvedés után csináltunk egy pont akkorát amekkora a konzerves doboz :) A konyha úszott az ananászlében és mindketten ragadtunk. A szerzeményem előtt ez a művelet pár percet vett igénybe és jóval több maradt az ananászból is. Éles késsel levágtam mindkét végét, aztán a "talpára" állítva körbevágtam. Végül egy filézőkést a közepe körül minden oldalról és mindkét vége felől egyenesen lenyomtam. Ezután a közepét szépen ki tudtam nyomni. Végül szép karikákra szeleteltem. Itt is keletkezik némi lé és a kezem is ragacsos lesz, de biztosíthatok mindenkit, hogy a hámozó szerkezettel történő pucolás esetén ennek a tízszerese csordogál mindenfelé és ananász sem marad ennyi.
Ehhez a salátához a karikákat tovább aprítottam kis cikkekre. Miközben írok esik le, hogy vajon minek is gyártok szabályos karikákat, ha utána úgyis tovább aprítom!? Hiába no, nekem is sikerült megtanulnom az évek alatt, hogy az ananász lyukas közepű karika formában leledzik a polcokon. :) Szóval, ha már egyszer úgyis apró darabok kellenek, akkor talán még egyszerűbb a hámozott gyümölcsöt félbevágni és úgy kivágni a közepén lévő kemény részt. Adtam hozzá hasonló méretű sonka kockákat, amit időnként füstölt virsli karikákkal helyettesítek, kockára vágott füstölt sajtot, kukoricát, apró kockára vágott kápia, pritamin vagy piros kaliforniai paprikát, csupán a színhatás kedvéért. Az egészet leöntöttem majonézzel, ami most az egyszerűség kedvéért tubusos majonézből készült tejföl, só, citromlé, pici porcukor és frissen őrölt fehérbors hozzáadásával. Fél óra pihentetés a hűtőben csakis használ neki.


Hozzávalók:

1 db ananász
15dkg sonka
15 dkg füstölt sajt
1 db piros színű paprika
majonéz
tejföl
só, fehér bors, citrom, porcukor



0 megjegyzés: